Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití názornosti ve výuce ruštiny
Matulíková, Iveta ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
Postavení chemického pokusu v době ICT - hliník a jeho sloučeniny
Sloup, Radovan ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, David (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Cílem práce je popsat pozici reálného pokusu ve výuce chemie na počátku 21. století a přispět k řešení dohadů, zda je nebo není tento didaktický prostředek v současných školách takovou vzácností, jak se někdy uvádí. Východiskem práce je rozsáhlá rešerše literatury týkající se přírodovědné gramotnosti, která je podmínkou nejen správné interpretace pokusu, ale i jeho vhodného využití ve výuce. Teoretická část práce sleduje také ukotvení chemického pokusu v kurikulárních dokumentech a jeho pozici ve výuce chemie v nedávné minulosti. Protože pokus je dynamická vizuálie, jsou v části práce vizuálie klasifikovány a je popsán jejich výskyt a funkce v současné informační společnosti, v učebnicích chemie, jako součást hypermediálních programů pro výuku chemie a ve výuce obecně. Hypermediálním programům je v této práci věnována pozornost jako materiálům pro výuku chemie, které se osvědčily především v e-learningu. Prostřednictvím dotazníkového šetření na ZŠ a SŠ v celé České republice byly zjišťovány nejen materiální, ale i personální možnosti vyučujících chemie a škol směrem k realizaci pokusu ve výuce. Získaná data jsou analyzována statistickými metodami a jsou vyvozena porovnání například v rámci krajů, typu školy a délky praxe vyučujících. Na několika základních pokusech s použitím hliníku jako...
Postavení chemického pokusu v době ICT - hliník a jeho sloučeniny
Sloup, Radovan
Cílem práce je popsat pozici reálného pokusu ve výuce chemie na počátku 21. století a přispět k řešení dohadů, zda je nebo není tento didaktický prostředek v současných školách takovou vzácností, jak se někdy uvádí. Východiskem práce je rozsáhlá rešerše literatury týkající se přírodovědné gramotnosti, která je podmínkou nejen správné interpretace pokusu, ale i jeho vhodného využití ve výuce. Teoretická část práce sleduje také ukotvení chemického pokusu v kurikulárních dokumentech a jeho pozici ve výuce chemie v nedávné minulosti. Protože pokus je dynamická vizuálie, jsou v části práce vizuálie klasifikovány a je popsán jejich výskyt a funkce v současné informační společnosti, v učebnicích chemie, jako součást hypermediálních programů pro výuku chemie a ve výuce obecně. Hypermediálním programům je v této práci věnována pozornost jako materiálům pro výuku chemie, které se osvědčily především v e-learningu. Prostřednictvím dotazníkového šetření na ZŠ a SŠ v celé České republice byly zjišťovány nejen materiální, ale i personální možnosti vyučujících chemie a škol směrem k realizaci pokusu ve výuce. Získaná data jsou analyzována statistickými metodami a jsou vyvozena porovnání například v rámci krajů, typu školy a délky praxe vyučujících. Na několika základních pokusech s použitím hliníku jako...
Postavení chemického pokusu v době ICT - hliník a jeho sloučeniny
Sloup, Radovan ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, David (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Cílem práce je popsat pozici reálného pokusu ve výuce chemie na počátku 21. století a přispět k řešení dohadů, zda je nebo není tento didaktický prostředek v současných školách takovou vzácností, jak se někdy uvádí. Východiskem práce je rozsáhlá rešerše literatury týkající se přírodovědné gramotnosti, která je podmínkou nejen správné interpretace pokusu, ale i jeho vhodného využití ve výuce. Teoretická část práce sleduje také ukotvení chemického pokusu v kurikulárních dokumentech a jeho pozici ve výuce chemie v nedávné minulosti. Protože pokus je dynamická vizuálie, jsou v části práce vizuálie klasifikovány a je popsán jejich výskyt a funkce v současné informační společnosti, v učebnicích chemie, jako součást hypermediálních programů pro výuku chemie a ve výuce obecně. Hypermediálním programům je v této práci věnována pozornost jako materiálům pro výuku chemie, které se osvědčily především v e-learningu. Prostřednictvím dotazníkového šetření na ZŠ a SŠ v celé České republice byly zjišťovány nejen materiální, ale i personální možnosti vyučujících chemie a škol směrem k realizaci pokusu ve výuce. Získaná data jsou analyzována statistickými metodami a jsou vyvozena porovnání například v rámci krajů, typu školy a délky praxe vyučujících. Na několika základních pokusech s použitím hliníku jako...
Postavení chemického pokusu v době ICT - hliník a jeho sloučeniny
Sloup, Radovan
Cílem práce je popsat pozici reálného pokusu ve výuce chemie na počátku 21. století a přispět k řešení dohadů, zda je nebo není tento didaktický prostředek v současných školách takovou vzácností, jak se někdy uvádí. Východiskem práce je rozsáhlá rešerše literatury týkající se přírodovědné gramotnosti, která je podmínkou nejen správné interpretace pokusu, ale i jeho vhodného využití ve výuce. Teoretická část práce sleduje také ukotvení chemického pokusu v kurikulárních dokumentech a jeho pozici ve výuce chemie v nedávné minulosti. Protože pokus je dynamická vizuálie, jsou v části práce vizuálie klasifikovány a je popsán jejich výskyt a funkce v současné informační společnosti, v učebnicích chemie, jako součást hypermediálních programů pro výuku chemie a ve výuce obecně. Hypermediálním programům je v této práci věnována pozornost jako materiálům pro výuku chemie, které se osvědčily především v e-learningu. Prostřednictvím dotazníkového šetření na ZŠ a SŠ v celé České republice byly zjišťovány nejen materiální, ale i personální možnosti vyučujících chemie a škol směrem k realizaci pokusu ve výuce. Získaná data jsou analyzována statistickými metodami a jsou vyvozena porovnání například v rámci krajů, typu školy a délky praxe vyučujících. Na několika základních pokusech s použitím hliníku jako...
Využití názornosti ve výuce ruštiny
Matulíková, Iveta ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
Interaktivní tabule při výuce českého jazyka a literatury
REZKOVÁ, Aneta
Tématem bakalářské práce bude analýza používání interaktivní tabule jako alternativní pomůcky při výuce hodin českého jazyka a literatury na základní škole. V teoretické části budou vymezeny odborné termíny, bude zde pojednáno o možnostech využití interaktivní tabule pro odlišné formy výuky, o e-zdrojích a programech pro výuku za pomoci interaktivní tabule apod. Výzkumná část se bude zabývat porovnáním způsobu používání interaktivní tabule u učitelů i žáků na menších a větších základních školách ve vybraném okrese. Toto srovnání bude provedeno komparativní metodou. Cílem práce bude zjištění míry a způsobů používání interaktivní tabule v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni vybraných základních škol.
Hodnocení kvality učebnic ekonomiky na středních školách
Matyásková, Eva ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky tvorby a kvality učebnic ekonomiky na středních školách a pokus o vytvoření prototypu multimediální elektronické verze učebnice, která doplní nedostatky kritizované publikace v této bakalářské práci. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část, je zaměřena na současný stav problematiky kvality učebnic a na autory, kteří se tímto tématem zabývají a iniciují výzkum dotýkající se efektivity učebnic ekonomie. Druhá, taktéž teoretická část, se už pak zaměřuje na analýzu vybrané učebnice, podle zvoleného kritéria. Na základě obou teoretických částí je pak vypracován prototyp multimediální elektronické učebnice, která se snaží nejen vyjít z kritiky uvedených učebnic a splnit efektivně vzdělávací cíle, ale zároveň být ukázkou moderních didaktických pomůcek.
Význam učebních pomůcek pro vyučování ekonomických předmětů
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na význam a využití učebních pomůcek ve vyučování na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je rozdělení učebních pomůcek podle několika odborných publikací, popis vybraných moderních učebních pomůcek a jejich uplatnění ve výuce. V závěru teoretické části je pozornost věnována učebním pomůckám využívaným především v ekonomickém vzdělávání. Empirická část je věnována dotazníkovému šetření a jeho vyhodnocení. Hlavním cílem výzkumu je zjistit využití učebních pomůcek ve výuce. Další otázky jsou zaměřeny na zajímavost hodiny při využití učebních pomůcek, jak často učitelé využívají učební pomůcky, jestli si je vytvářejí sami a které učební pomůcky nemají učitelé k dispozici. V závěru je zjišťováno, zda učitelé využívají e-lerning.
Zpracování vybraných témat z matematiky pro děti s omezenou hybností rukou - první třída základní školy
TENGLOVÁ, Eliška
V úvodní teoretické části diplomové práce se věnuji matematice v první třídě základní školy a využitelnosti počítače ve výuce. Hlavní část obsahuje metodickou příručku, která pomáhá učiteli orientovat se v mnou vytvořené interaktivní učebnici a popisuje práci s jednotlivými úlohami. Další část je zaměřena na průběh ověření materiálu v praxi. V závěru práce hodnotím výsledky a rozebírám postřehy z experimentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.